Monday, May 19, 2008

SuRaT CiNtA...

Ko dah siapkan tak?

Dah.

Pesal ni….nak ke tak nak buat?

Nak…aku malu la plak…macam gile je mende kite nak wat ni…

Jangan banyak piker ok..kite dah sampai tahap ni..jangan nak ngade2..

- CEBIK-

Tunjuk ko nye dulu…

Pesal aku plak…lady first!

Amik la….-CEBIK-


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Assalamualaikum W.B.T

Kehadapan En.Ahmad yang dihormati selalu. Terlebih dahulu saya ingin meminta maaf kerana menganggu ketenangan En.Ahmad dengan surat yang tak seberapa ini. Sukar untuk saya menggunakan teknologi lain seperti e-mail, sms atau pun YM. Saya merasakan teknik ini masih sesuai untuk tujuan tertentu.

Menyedari yang En.Ahmad pasti terperanjat dengan kehadiran surat ini daripada saya, saya tak mahu membuang masa. Ingin saya nyatakan dengan jelas, saya ingin meluahkan sesuatu yang telah lama terpendam di dalam hati saya selama ini.

Status saya sebagai student En.Ahmad membuatkan saya rasa kurang wajar untuk saya merasakan apa yang saya rasa sekarang ini. Tetapi sukar untuk mengelakkan perasaan ini kerana dalam pada yang sama, saya terpaksa menghadiri kelas En.Ahmad dan menghadap En.Ahmad dan perasaan saya yang berbelah bagi….Saya tidak pandai untuk menipu diri saya yang saya telah memperjudikan perasaan saya untuk mendapatkan perhatian En.Ahmad…mohon maaf En.Ahmad, saya telah membenarkan diri saya jatuh cinta pada En.Ahmad.

Saya sendiri tidak pasti apakah jawapan dari En.Ahmad yang saya nantikan atau tindakan saya meluahkan perasaan ini adalah untuk mendapatkan balasan yang positif daripada En.Ahmad. Walaupun jelas layanan yang diberikan oleh En.Ahmad kepada saya boleh meyakinkan saya yang En.Ahmad mempunyai perasaan yang sama dengan saya, namun kepastian dari pengakuan En.Ahmad sendiri boleh membantu melegakan hati saya yang tidak keruan ini.

Saya mengharapkan jawapan dari En.Ahmad sendiri dan menantikan saat manis menerima balasan daripada En.Ahmad…


Yang selalu menantikan,
Pelajarmu..
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Serius nak anto sampah ni?

Ko pehal? Aku tertonggeng melingkup siapkan surat ni…

Ade yang tak kene bagi aku surat ni…

Susah2 kite mintak je lah @LiENZ tu tolong kite..nak?

Surat aku camne plak?

Proceed aku punye dulu…

"Kengkawan, @LiENZ rase ni bukan pasal format, mungkin cara meluahkan or maybe ayat yang digunakan kurang dignity or...hmmmm...ade yang tak kene kat sini..wajarkah luahan perasan begini oleh seorang pompuan? Sebagai seorang seorang student? Ade yang tak kene ni..

Perasan tak kengkawan?"

23 comments:

  1. wah. lama tak update, muncul dgn entri best. ekeke.

    ReplyDelete
  2. 1st, memang agak tak seswai pempuan tu start bg surat chenta kat lect die.

    2nd, kwn kite penah gak ade affair ngan lect *tp, bukan dia yg start dulu*. sangat banyak dugaan. dan hubungan mrk tak kekal lama.

    3rd, tingin nak tahu reaksi En Ahmad :)

    ReplyDelete
  3. Hi CA..
    Bleh tak panggil CA..hehe..macam FBI plak..

    Thanks CA,
    First person comment after dah lame berabuk blog ni..

    Tu la pasal..macam tak sesuai je kalu bagi surat..tapi macam mane plak kalu tak bagi? Nak die terus terang ke?Hm...kalut gak pikir pasal pompuan ni..

    Ha, CA...tak sabar nak tengok reaksi En.Ahmad?Ehem..kene sabo ye..

    ReplyDelete
  4. Long time..

    Certain things are destined to fail. A forbidden relationship is one of them. They're forbidden for a reason.

    Yes, you can still make it work, but be prepared to pay the price. Big time.

    ReplyDelete
  5. ahaks. CA? hehe. okeh je alienz, panggey je ape2 pun. tak kesah :D

    erm... klw berterus terang mstila dia lg tak sanggup kan... tak pun dia blh gak guna org tgh... tak pun bg hint sket2... entahla CA pun tak reti sgt... huhu

    ReplyDelete
  6. Yes Zedd,

    I believe that the girl is ready to take risks and ready to pay for the circumstances - bad or good.

    Realize that the price is too big to pay if using others method,and maybe she thinks that this is the only way to get or release something that she wants...I believe that she always be ready!

    ReplyDelete
  7. CA...serius..bunyiknye macam penyiasat rahsia..huhu..

    Ade orang anggap, kalu terus terang bagi yang pompuan - katenye perigi cari timba..nak katekan yang ni terus terang pun iye gak kot..cume ade perantaraan..

    Tapi berkemungkinan besar yang En.Ahmad datang sendiri kat die..kalu En.Ahmad ni jenis gentleman..

    Hmm..gune orang tengah ni agak comel jugak yek..tapi sape yang sanggup jadi orang tengah yang betul2 orang tengah? Means yang betul2 berani sampaikan hajat orang ngan tepat? Huhu...betul tu CA..nampak rumit plak ye..

    ReplyDelete
  8. I personally think, there's nothing wrong for a student to fall in love with her lecturer..and there's no better way than telling the truth...what she did was a noble behaviour and she must be ready of the circumstances - the risks of rejection etc...why use a 3rd person or someone's else when you can deal well with it!

    I must say she has the gut and confidence to do so...this isn't the era of going round the bush,say and mean it!

    Have a gr8 weekdays my friend,hope you're doing fine.

    ReplyDelete
  9. HUhu.. tertangkap cintun ngan lecturer rupenyer.. hohohoho

    hurm memula mesti rasa awkward kot, but i guess kalo kite kat M'sia nih kalo jd gini.. it is better kalo serious terus jer tunang dlu.. kalo cintan cintun men2 jer.. hurm..

    btter avoid it.. sbb nanti x tertanggung rase seksa.. nih my opinion jer

    ReplyDelete
  10. Hi Noushy,great to see you were here!

    Her efforts to tell the truth, potrays her true feeling towards the lecturer.It just like she will accept any decision and already planned for the next step for any circumstances.Plus on what people will say about her relationship and her lecturer.

    Hm...such a good and brave girl!

    ReplyDelete
  11. Hehehe...
    Mr.Final ni cam takut je nak bercintun ngan lecturer???

    Tengok pade orang gak,tengok pade mentality..but memang ade yang berjaye dalam relationship ni..ade yang tak..

    The best thing is to face it..jangan lari bile ade problem..macam minah ni..die syok kat lecturer die, even die tau orang akan mengate die poyo bagi surat, but die maybe pikir die betul and the only thing yang bleh wat die punye keruan tu terubat..so, go ahead..

    But untuk yang tak yakin..macam Mr.Final cakap - avoid it.Takut nanti makin tak keruan kan?

    ReplyDelete
  12. Hi @LIENZ..

    Yeap, I would say directly and go for it too if I were in her shoes...meaning prepared for good or worse situation - rejection,gossips from others etc,but nothing makes me feel better if I keep the feeling to my self...you are a failure until you stop trying.Ignore people who tell you 'you can't' or try to discourage you!!

    Have a nice weekend my friend.
    Keep smiling..

    ReplyDelete
  13. kekekekekekekekeke, kelakar gile entry ni, nak nagis Mr Ah Fa baca, bayangkan student Mr Ah Fa datang bg surat neh :-D

    Uhm, susah la nak cerita @Lienz...Huish, bahaya la pulak...

    Kalo Mr Ah Fa, "Saya dah kawen, kejap lagi bini saya sampai opis ni ajak lunch, opis dia department sebelah ni aje, Dr Khadeja? Kenal kan yang comel2 tu? Kamu nak lunch sekali dengan saya?"

    Sabo ajelah :-D

    ReplyDelete
  14. Hehe..respect your view Noushy.Difficult to have that kind of opinion nowadays.

    Some prefer easiest and fastest ways..some may think a lot before proceed..

    Hehehe..difficult to find a women like you Noushy!! I apprecaite that!!

    ReplyDelete
  15. Huit Bro...kelakau ke sedih??kalu kelakau nape nangis..hihi..critical deria rase die ni..hehehe..

    Tau takpe..kalu tokono idung ekau sdri lagu mano nak wat ni?

    Bagi orang yang dah nikah macam Mr.Ah Fa ni..@LiENZ consider jawapan ni paling baik..but

    KEMUNGKINAN BESAR STUDENT NI BUNUG DIRI!!!

    ReplyDelete
  16. hehhe jawapan mr ah fa sungguh cool :D

    ReplyDelete
  17. weh, kalolah me dapat surat macam nih.. bisa copot jantungku! wakaka.. kena mandi air bunga nih..

    ReplyDelete
  18. Hi @lienz. Seronok entri ni. Surat memang satu medium yg lama org abaikan, tapi sangat efektif. Kenapa?

    Sebab tulisan tangan kita tu menjadikan surat ni lebih efektif dari emel etc..nampak lebik 'personalized'.

    Jadi kalau dia takut nak berhadapan terus, surat lagi bagus dari SMS atau Emel.

    Gaya bahasanya agak formal, tapi sebenarnya sesuai dengan hubungan pelajar-pensyarah tu.

    Meluahkan rasa cinta lebih baik dari memendam, dengan syarat kita sedia terima responnya.

    ReplyDelete
  19. Huit Aria Ayumi,
    Memang cool..sampai ternganga!

    ReplyDelete
  20. Wa..en.me,
    Takkan tak penah dapat surat cinte kot zaman sekolah dulu??hehehe..
    Mesti ade peminat photo2 yang en.me amik..
    Hmm, pikir2 balik..untuk lelaki yang berkahwin nak menjawab susah ke?Jawab macam Mr.Ah Fa ok kot?

    ReplyDelete
  21. Kineticstream..mane ilang?
    Betul gak tu, even kalu tulisan buruk pun..keikhlasan dan kesanggupan pelajar tu terbukti!!

    Hm..kalu takut, ade gak yang memendam sampai die besau..akhirnye jumpe plak jodoh yang lain..takut vs ego?kene pk gak tu..

    Wa,kinetic memang menghayati..memang formal,n takde puitis sangat kan..kalu untuk rakan sebaye maybe tak sesuai sangat..

    Thanks kineticstream, good views!

    ReplyDelete
  22. kak alienz, bile nak apdet? hehehe

    ReplyDelete
  23. warkhh ok je asenye. haha romantik gitu.

    ReplyDelete