Friday, June 27, 2008

CCTV?

SMS Free : Berita baik untuk anda! Kehidupan anda telah dirakam selama 1 Minggu untuk tontonan orang ramai. Sudah semestinya anda tidak menyedari rakaman yang telah dibuat. Tetapi adakah anda merasa anda diperhatikan kebelakangan ini? Tahniah untuk anda kerana dengan penerimaan mesej dan rakaman tersebut, anda telah menerima RM10,000.00. Anda boleh menaip TIDAK/TERIMA (terima atau tidak) dan hantarkan kepada xxxxx. Pasti anda terima kan?


Ngumpat ke..tak perasan CCTV?

Ha..pesal? Gelabah dapat mesej ni…pesal nak gelabah…RM 10,000 tu! Bukan senang nak dapat free2..

Hmm, bayangkan seminggu CCTV merakam idup korang.Tup tap dapat RM 10,000. Idup pun jadi terkenal kan? Sana-sini orang memandang, ada yang tersenyum. Ada gak yang menggeleng..ish..ish..mana taknye! Satu Malaysia tengok rakaman tu tanpa korang sedari!

Ape perasaan korang kalau dapat mesej ni? (mesej ni dianggap real- tatak tipu punya!)

Malu!!!
Malu giler ar..walaupun aku tau dia tak akan record sampai masuk dalam bilik air, tapi tabiat negative aku yang orang tak tau, yang tak senonoh ke..orang dah tau. Aku dah tak boleh sorok dah. Tak boleh nak control2 macho dah beb! Tak leh nak cover2..apa pun aku buat nanti mesti jadi kacau..ish..terkenal memangla terkenal..tapi kalau aku baik sangat takpe..ini jenis yang suka sepak kucing- even kat luar aku ngaku sayang kucing! Tak cukup ngan tu suka biarkan orang tua berdiri dalam bas sambil duduk senang lenang..suka ngumpat!!Abisla bocor rahsia!!Tak nak CCTV!!!

Mestilah Bangga!
Wah, dalam banyak2 audition berlakon or nyanyi aku tak dapat – akhirnya dapat jugak aku merasa famous! Dapat habuan plak plus mesti ada director2 filem yang nak amik aku berlakon!! Maybe diorang tak berapa sedar agaknya bakat aku sampai diorang tonton sikap-sikap natural aku…hahaha!!! Aku famous!! Mak and abah!!Banggalah melahirkan aku!!

Pelik???
Pehal dalam ramai2 orang, aku yang dipilih? Bukan calang2 nak dapat duit riban macam tu..ish, pelik aku. Apa tujuan diorang rakam hidup aku? Ada rahsia aku yang diorang nak korek dari aku ke? Or nak pancing aku untuk lakukan sesuatu?? Aiyakkkkkk!!Bingung…… ke ada yang nak balas dendam? Ke ada yang tak puas hati ngan hidup aku yang bahagia lalu ingin merosakkannya?? Ah! Payah!

Bagi @LiENZ, duit tu mampu mengaburkan..hm, tak kurang ada yang akan merasakan privacynya terganggu. Yang pasti, ada yang merasakan diri diorang dianggap hipokrit (lain depan, lain belakang)! So, apa yang korang rasa kalau betullah perkara ini berlaku pada korang? Apa tindakan korang?

14 comments:

  1. I 'Grab It'.. Not becoz of the publicity yg i bleh buat ttg diri i.. but becoz of the money.. Heheheh.. Siape nk bg duit banyak tu.. U get the money by juz being yourself... hehhe

    ReplyDelete
  2. waduh waduh.. sudah lamer menghilang yer..

    kalo me, RM10000 tak berbaloi.. kalo RM4 juta mungkin kot.. ekeke

    ReplyDelete
  3. Hehehehehe, best topik ni :-D
    Bagus-bagus, insaf rasanya ni :-D

    ReplyDelete
  4. Hi myrainbowdiary!!
    Thanks being the first commentor after about few weeks @LiENZ ilang!!

    Hehe...musti nak duit ye..nak shopping ke? Ade orang tak berape kesah, yang penting duit. Ade duit sume bleh settle yek? Hm, means kalau malu pon bleh ar buat pembedahan plastik, kasi orang tak kenal lagi!

    ReplyDelete
  5. Huhu, En Me,
    Ni lagi bermata duitan ni..dah kene nanti betul2 baru tau!!Ha!!Ha!!

    ReplyDelete
  6. Hi Mr.Ah Fa,
    Thanks visit kat sini..time ciken pox kalau dirakam nak tak? Hehe..siap insaf?

    Haha..bagi yang berkelakuan baik di depan orang and tak berape nak baik kat belakang2..maybe ade lah mende yang nak diinsafkan kan?

    ReplyDelete
  7. Salamz @LIENZ...

    Wahhh its been a long time.....Hope things are gr8 at your end and have a gr8 weekend yea.

    Back to the topic of your posting...well I will say 'strange and strange'...I wouldn't believe on easy money like that....nothing will come FOC.There's gonna be something in return that you have to sacrifice.Such money is not worth it and often 'fishy'...

    ReplyDelete
  8. errkk, betul2 ke ni wak??huhu..sape ke jadah yg byk kerja nak rakam org pastu pi bagi duit tu,hehe..takde kerja betul,hahaha..lama tak nampak, moga siaht2 je hendaknya ye..

    ReplyDelete
  9. Yuhoo Noushy,

    I'm good,sorry for the late posting..

    That's right..as you said,that will be something to sacrify.In this case I believe, not all people want that money..they will fight for their pride and right to have privacy in their life.

    For those who loves money, they will take it and accept that people start to know who are they...accept that there will be negative impacts and differences in their life..

    ReplyDelete
  10. Haha..Faisal,
    Siap kejadah sume masuk ye..haha, Noushy pun cakap menda ni pelik..tapi tak mustahil gak boleh jadi macam ni..dunia sekarang banyak menda yang unexpected..huhu

    Memang lame gak ilang,orang buat bisnes cacing pon tak busy cam ni kan Faisal?

    ReplyDelete
  11. I must say reality programs are depleting the sense of privacy among the general public.

    I'm sorry, my 1 week is definitely worth more than 10k. It's because any 1 week exposure can result to a life sentence in prison..

    "Crime pays if you do it discreetly.."- Black Zedd

    ReplyDelete
  12. Ni serius ke main2 nih???
    Plek gak...
    ape dan kenapa ade cctv yg nkkan awak???
    err, dah xde privacy xsyok la idup..
    Pecah lubang..!

    ReplyDelete
  13. Zedd,
    That's why we can say that nothing is impossible..the main motivator is the money. Then we can see wether it is valuable or not...compare to our privacy..
    Oh...you make me scared..wonder who are you actually..hehehe..

    ReplyDelete
  14. Hi Great GURU,
    Nice to have GURU here..hehehe..ni andaian, just imagine...kalu mende ni betul2 berlaku.Dah cuak ke GURU? Relaks..and yang penting jangan buat ape2 lubang!!Baru la takde ape yang pecah!

    ReplyDelete